Η συγγραφέας Δέσποινα Τσακίρη σε μια όμορφη συνέντευξη μας παρουσιάζει το παιδικό της βιβλίο: ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ"

 






Η Δέσποινα Τσακίρη είναι νηπιαγωγός και συγγραφέας του βιβλίου ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΌ ΜΠΑΛΟΝΙ. 

Δέσποινα σε ευχαριστώ πολύ που μας δίνεις την δυνατότητα μέσα από αυτή τη συνέντευξη να γνωρίσουμε εσένα και το όμορφο παιδικό σου βιβλίο.

 1. Πρώτα από όλα μίλησέ μας λίγο για σένα. Από πού κατάγεσαι και με τι ασχολείσαι; 

Κατάγομαι από την Αρχίπολη της Ρόδου και σπούδασα νηπιαγωγός στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συνέχισα τις μεταπτυχιακές σπουδές μου στην Ειδική αγωγή και δουλεύω ως νηπιαγωγός τόσο σε παιδιά τυπικής όσο και σε παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης.

2. Πότε ξεκίνησες να γράφεις και με ποια αφορμή; 

Πάντα μου άρεσε να γράφω αλλά η πρώτη μου συγγραφική απόπειρα ήρθε το 2019 επηρεασμένη από τα παιδιά μου και την καθημερινότητα μου στο νηπιαγωγείο με τα μικρά παιδιά και τις εκάστοτε συμπεριφορές τους.

3. Τι σημαίνει για σένα συγγραφή;

Η συγγραφή είναι ένα "αποκούμπι" στην ζωή μου και λειτουργεί αγχολυτικά και λυτρωτικά στα συναισθήματα μου.

 4. Μίλησέ μας για την ιστορία του βιβλίου σου ΤΟ ΓΕΛΑΣΤΌ ΜΠΑΛΌΝΙ. 

Το Γελαστό μου μπαλόνι είναι από τις εκδόσεις Υδροπλάνο, με την υπέροχη εικονογράφηση της Νικολέττας Φιλιππιδη που μιλάει για τον θυμό και το πώς μπορούν τα παιδιά να τον αντιμετωπίσουν, παρουσιάζοντας μια όμορφη τεχνική αντιμετώπισης του θυμού, πολύ οικεία προς τα παιδιά, που λειτουργεί αγχολυτικά. Παράλληλα, το παραμύθι μου αγγίζει και τις αξίες της φιλίας και της αλληλεγγύης, που θεωρώ αξίες σημαντικές για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στα παιδιά.

5. Ποια ήταν η αφορμή για να το γράψεις; 

Το παραμύθι μου είναι εμπνευσμένο από ένα οικογενειακό μας ταξίδι με τον σύζυγο μου Γιώργο και την κόρη μου Χρυσάνθη-Τσαμπίκα(προτού ερθει στη ζωή μας και ο Αντρεας- Εφραιμ), στην Μονεμβασιά που ουσιαστικά, βλέποντας την κόρη μου να εκφράζει έντονα τα συναισθήματα της, αποφάσισα να ξεκινήσω το παραμύθι μου αλλά έπειτα το ολοκλήρωσα, επηρεασμένη από τα παιδιά μη τυπικής ανάπτυξης και τις δικές τους εκφράσεις συναισθημάτων. 

6. Πιστεύεις πως τα παραμύθια επηρεάζουν τον τρόπο σκέψης των παιδιών; 

Τα παραμύθια έχουν αυτό το "μαγικό" του,  να  λειτουργούν ως μαξιλάρι στους προβληματισμούς των παιδιών και που με την κατάλληλη χρήση τους μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά, στο να αλλάξουν τυχόν λανθασμένες εντυπώσεις που μπορεί να έχουν και να τους δημιουργούν αρνητικά συναισθήματα. Από την άλλη, τα παραμύθια βοηθούν τα παιδιά να αναπτύξουν την συναισθηματική τους νοημοσύνη και να αισθανθούν όμορφα συναισθήματα, διαβάζοντας τα και οικειοποιώντας  τα.

7. Το βιβλίο περνάει κρίση σήμερα;  

Στην Ελλάδα, πάντα υπήρχε μία μικρότερη μερίδα κόσμου η οποία αγαπάει τα βιβλία και τα θεωρεί, πνεύμονες γνώσεων και αξιών και ένα, ας το πούμε "προσκέφαλο" για να αφήσει εκεί τις έγνοιες του και να βρεί παρηγοριά. Σκεπτόμενη πάντα αισιόδοξα, θεωρώ λοιπόν  ότι η κατάσταση  που διανύουμε λειτούργησε ως αναζωογονητική  ένεση στα βιβλία σαν να κάνει και πάλι  ΄΄restart΄΄, ο κόσμος του  βιβλίου.

8. Πώς μπορεί κάποιος να κάνει ένα παιδί να αγαπήσει τα βιβλία; Υπάρχει εύκολος τρόπος;

Καταρχάς, ένα παιδί θα αγαπήσει τα βιβλία όταν βλέπει στο περιβάλλον του να διαβάζουν, να επισκέπτονται βιβλιοθήκες και χώρους που υπάρχουν βιβλία. Έπειτα, σιγά σιγά, αν το βιβλίο γίνει το βοήθημα των γονέων στις συμπεριφορές των παιδιών, τότε το αποτέλεσμα σίγουρα θα είναι το αναμενόμενο. Αγοράστε ένα βιβλίο, όταν θέλετε να περάσετε ένα μήνυμα στο παιδί σας, για κάτι που το προβληματίζει και είμαι σίγουρη ότι το βιβλίο θα γίνει ο καλύτερος σύμμαχος των γονέων.

 9. Ποια είναι τα επόμενα συγγραφικά σου σχέδια; 

Πολλά….γιατί είμαι ανήσυχο πνεύμα και δε μπορώ την ρουτίνα.

10. Αν έδινες ένα τίτλο στη ζωή σου ποιος θα ήταν αυτός;  

Η ζωή θέλει φώς…

Δέσποινα σε ευχαριστώ πάρα πολύ και σου εύχομαι κάθε επιτυχία.




Συνέντευξη Ζωή Κοντόγιαννου


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Αφιέρωμα στη Φλώρα Κρητικού

Νικόλας Οίκουτας: Μετά από ένα άσχημο τροχαίο δυστύχημα, φοιτητής ιατρικής.

Παρασκευή Γιακουμάκη. Στην Στράτα του Προφήτη Ηλία.